Situacija

 

Novice iz Ukrajine za Slovence

Kako je bila zgrajena Lvivska opera: zgodovina in zgodba s fotografijami

petek, maj 18, 2018, 9:05

 

Okno Poltve na moderni aveniji Svobode, neposredno pri Lvivski operi. Fotografija konca XIX. stoletjaри. Фото кінця XIX сторіччя

Vsak dan se na tisoče prebivalcev Lviva sprehaja ob tej edinstveni stavbi, ki ujame svoje vsakodnevne zadeve in se skorajda ne zavedajo bližine te neverjetne lepote …

Delo na postavitvi temeljev Lvivske opere. Fotografija konca XIX. stoletja

Pred hitrim družbeno-gospodarskim razvojem Galicije so se v Lviva ob koncu 19. stoletja zelo potrudili za videz tega arhitekturnega bisera mesta. Takrat je prišlo do zelo velike potrebe po izgradnji velikega mestnega gledališča v prestolnici kraljevskega mesta.

Odsek glavne in stranske fasade Lvivske opere na risbah iz leta 1896
Leta 1895 so objavili natečaj za oblikovanje stavbe, v kateri je sodelovalo veliko znanih podjetij kot so “H. Helmer in F. Felner«, ki so zgradil več kot štirideset gledališč v Rusiji in Avstro-Ogrski, Bolgariji in Nemčiji …
Delo na postavitvi temeljev prihodnje Lvivske opere. Fotografija konca XIX. stoletja
Med znanimi tekmovalci, ki so sodelovali v projektu, je bil tudi avtor Gledališča v Krakowu, arhitekt J. Zawayski.
Risba Lvivske opere iz leta 1896
Pristojni in neodvisna žirija v Leipzigu se je soglasno odločila in priznala najboljši dizajn mojstrov iz Berlinske gradbene akademije pod vodstvom direktorja Lvivske visoke šole za umetnost in industrijo Zygmunta Gorgolewskega (1845-1903).
Gradnja na stopnji postavitev sten. Slika iz 1898
Zmagovalec je zelo presenetil žirijo, ker je izbral mesto za izgradnjo – mestno jedro, čeprav je bil tam zelo veliko drugih stavb. Arhitekt pogumno predlagal, da se objekt zgradi nad podzemno reko Poltvo, ki teče prav na tem mestu, in da se za gradnjo klet – prvič v Evropi – uporablja trdna betonska podlaga
Notranja zasnova operne hiše na risbah iz leta 1896Celovit proces nadgradnje premostitev nad reko Poltvo se je začel leta 1885, boj z zalivi reke ob današnji aveniji T. Ševčenka. Dela se nadaljujejo leta 1887 ob moderni aveniji Svoboda. Vsa dela je nadziral inženir Vaclav Ibiansky. Do leta 1895 je bilo blokiranih 837 m Poltve in več kot 500 metrov potoka Pasiki…
Glavna fasada Lvivske opere v odrih. Slika 1898-1899
Premagovanje reke Poltve je dramatično spremenil videz centra … Namesto blatnega toka na ulicah in trgih so se pojavila sprehajališča… vsi pritoki reke Poltve z njihovimi rokavi so bili prekriti in so se začeli izsuševati. In na njihovem mestu so se pojavili novi trgi in javni parki. To je bila reinkarnacija mestnega jedra, ki je navdihnila Gorgolevskega za takšno drzno odločitev.
Dela na prekrivanju glavne kupole Opere. Slika 1899
Temelj gledališča je bil postavljen junija 1897. Avtor projekta sam je vodil tako zemeljska dela kot tudi gradnjo in skrbel za opremo. Pritegnili je k sodelovanju najboljše Lvivska in tuja podjetja. Glavno breme je padlo na znanega inženirja podjetja Ivana Levinskega …
Prevleka glavne kupole Lvivske opere. Fotografija 1900
Med gradnjo stavbe so bili uporabljeni lokalni materiali, ki so bili pretežno uporabljeni. Izdelano v tujini so bili samo deli z marmorja, predvsem na Dunaju; posebno platna za slike pa v Belgiji. Postavitev električne razsvetljave je izvedla avstrijska družba Siemens-Halske, mehanizacija scene – poljsko podjetje za popravilo avtomobilov iz mesta Sanok …
Opera v Lvivu na zadnji stopnji gradnje. Fotografija 1900
Veličastnih gradnja je trajala skoraj tri leta … Opravljena je bila s sredstvi mestnega sveta, daril prebivalcev mesta in njegove okolice v obliki prostovoljne donacije pokroviteljstva … Strošek gradnje je bil 2,4 milijona avstrijskih kron.

Vir: Fotografije starega Lviva in

http://www.lvivstory.com/ , http://waking-up.org/ , http://lviv.pm/ , http://upload.wikimedia.org/

comments powered by Disqus