Rusija neupravičeno gradi svojo identiteto na zapuščini Kyivske Rus'i - Situacija

Situacija

 

Novice iz Ukrajine za Slovence

Rusija neupravičeno gradi svojo identiteto na zapuščini Kyivske Rus’i

četrtek, marec 23, 2017, 14:01

Katedrala sv. Sofie v Kyivu ali ti. “mati vseh ruskih cerkva”, je največje svetišče ukrajinskega naroda. Njena tisočletna zgodovina je sestavljena iz dejstev in dokazov, ki odlično in popolnoma dokazujejo identiteto ukrajinskega (in nikakor ne rossijskega op. prev.) naroda. To je zapisano v “Radio Svoboda” s strani novinarjev Irine Kostenko in Marine Ostapenko.

Gradivo podajamo v celoti:

“Cerkev sv. Sofie v Kyivu, spomenik ukrajinske arhitekture in monumentalnega slikarstva je ena redkih preživelih stavbah iz časa Kyivske Rusi* (enajsto stoletje) in je ena izmed najpomembnejših krščanskih svetišč v vzhodni Evropi, ki se nahaja v zgodovinskem središču Kyivskega Metropolisa. Z razširjanjem omenjenih informacij lahko naredimo neprecenljivo delo za utrditev obstoja ukrajinskega naroda. Vendar pa obenem ta ista dejstva in dokazi v celoti zavračajo napačne (rosijske op. prev.) “cerkvene” ideologije, ki izhajajo iz cesarske dobe, kot so npr. trditve, da gre za “skupno svetinjo” “en narod z istimi običaji in enako miselnostjo”, “skupna zibelka” in podobno. Na prvi pogled se zdi, da je vse to več kot očitno. Toda, če bomo trikrat obiskali in si ogledali omenjeno katedralo (nič posebnega, tudi to se dogaja, lahko si rezerviramo vsako uro, vsak delovni dan in si kupimo vstopnico ter poslušamo besede vodnika), pri tem ne bomo slišali veliko o državnem in nacionalnem pomenu omenjene katedrale.
Prav zaradi tega smo se odločili, da ponudimo informacije, ki prihajajo iz različnih virov in avtoritativnih znanstvenih ustanov, na podlagi raziskav, ki jih bomo metodično uredili. Edino na ta način bomo dopolnili ponujene turistične informacije.

1. “Horde Batu-kana v starih časih so povzročil največja uničenje in rop omenjene cerkve” – ​​pravijo vodniki.

V analih Kyivske Rusi in na podlagi znanstvenih del Kostomarova, Grushevskega, Arkasa, Braychevskega moramo opozoriti, da so prvič v zgodovini Kyvsko katedralo sv. Sofie razdejali vojaki suzdal’skega princa Andreja Bogoljubskega. To se je zgodilo 71 let pred vladanjem Batu-kana. Z namenom, prevlade nad Kyivsko Rusjo je Suzdal’ski princ razdejal prestolnico Kyiv. “Oni so oropali vse mesto – pravi kronist – in samostane, in Cerkev sv. Sofije desetino in cerkev sv. Bogorodice, in ni bilo milosti za nobenega, cerkve so zažgali, kristjane so ubili (…) in vse, kar je bilo svetega so pobrali …”

Takšen pohod (ti. starejšega brata« – op. prev) in razdejanje sta postali fenomen, ki ga do tedaj v Kyivski Rus’i še niso doživeli in videli. Kyiv je bil vedno predmet političnih prepirov, saj je zanj vedno potekal oster boj. Ampak do takrat ga (»ti. bratje« – op. prev.) še niso tako razdejali in oropali.” Andrej Bogoljubski je uničil v Kyivu vse, kar je bilo do takrat svetega v Kyivski Rus’i”, je napisal Mykola Kostomarov.

2. “Leta 1482 je Kyivsko sv. Sofijo oropala in razdejala vojska Mangli-kana Geraja”, izvemo od turističnih vodičev.

Grushevsky piše, da je omenjeni Mangli Geraj-kan uničil in oropal Kyiv po naročilu moskovskega kneza Ivana III., od katerega je prejel bogata darila. Moskovski knez Ivan III. je spodbujal kana, da je šel na pohod na Kyiv in ga je zažgal in uničil. Za nagrado je Ivan III. prejel zlati pokal in diskos iz oltarja sv. Sofie.” In kako naj se zdaj lahko strinjamo z ideološkem kontekstom in trditvami Rosijanov glede “skupne zibelke” ali “skupne svetinje” in da gre za “en narod z istimi običaji in enako miselnostjo”?!

3. “Grafiti (opraskani napisi) na stenah sv. Sofie v stari cerkveni slovanščini”.

Jezikoslovci Krimski, Šahmatov, Maksimovič, Shevelov, Zhytetsky so podrobno utemeljiti, da je napisani oz. govorjeni jezik starodavne Kyivski Rus’i bil ukrajinski. Tako dokazujejo grafiti napisani v stari cerkveno slovanščini. Grafite so pisali različni ljudje, ki niso vedno popolnoma obvladati omenjeni jezi (nekdanji literarni). In, če ni dovolj znanja, ljudje nevede uporabljajo besede in oblike besed, ki so del pogovornega jezika.

Dejstvo, da je bil pogovorni jezik prav ukrajinščina, na kar kaže veliko jezikovnih značilnosti besedila oz. grafiti. Na primer veliko besed je v zvalniku (Panteleimon -e, Sofi -je. Onuphri -je), moška imena se v dajalniku končajo na -ovi, -evi (Basil -evi. Pavl -ovi. Boris -ovi) oblike moških imen, ki se končajo na -o (Marko Myhalko Dmitro) ime Volodymyr se piše samo z -olo- in tako naprej.

Več informacij o tem lahko najdemo v znanstvenih člankih pri različnih znanstvenikih.

4. “… dvanajst križni stebrov razdeljenih v notranjosti prostora na petih hodnikih, stolpci in loki v galeriji …” – turistični vodniki razlagajo zelo podrobne strukturne značilnosti hiše.

Očitno so te informacije v interesu strokovnjakov in usposobljenih poslušalcev. Ampak povprečnega turista ne seznanijo vedno z opredelitvami v zvezi s policami, apsido ali oporniki. To je prvo. In drugič, katedrala sv. Sofije je duhovno svetišče. Svetinje. V katedrali sv. Sofiji so se ohranili duhovni zaklade, ki jih pride vsako leto pogledati več sto tisoč romarjev. Najbolj imenitni so: A Lyubetska Bogorodica, ikona sv. Mykolaja (Mokrega), relikvije Makarija. V zvezi z njimi pa so ohranjeni številni zapisi, ki so podrobno prikazani v kronikah.

5. Po razlagah vodičev, po razdejanju Kyivske Rus’i s strani Batu-kana, omemba Kyivske Rus’i, kot da gre za skrivnostno Atlantido, nekje izgine.

Spomnimo, da je lani, na Dan neodvisnosti Ukrajine, predsednik Petro Poroshenko uporabil slogan ob 25 letnici samostojnosti, da gre v za tisočletno ukrajinsko tradicijo.

Seveda, je to zelo smiselno poudariti z uporabo zgodovinskih virov, ki jih je treba predočiti turistom.

6. Na vprašanje o izvoru imenana Ukrajine je vodnik je dejal, da se je prvič omenjeno ime pojavilo za časa hetmana B. Khmelnytskega.

Poljski znanstvenik, Myhailo Krasuskyy je v delu “Pradavnist ukrajinskega jezika” (1880) meni drugače: “Ne smemo pozabiti izvora imena” Ukrajina”. To vsekakor ni kakšna “krajina” (takšne besede v ukrajinskem jeziku sploh ni) saj je beseda Ukrajina prvič omenjena v 12. stoletju, ko je nastala prva pisna omemba tega imena.

Vse to pomeni, da je Rusija povezana z Kyivsko Rus’jo ali Ukrajino ter njeno dediščino tako kot je povezana z dediščino Rimskega imperija. To je zelo jasno razvidno iz številnih dokumentov in zapisov. (Kar pomeni, da gre za dve popolnoma različni zadevi – op. prev).

Vir: http://vsviti.com.ua/interesting/society/68996

comments powered by Disqus